Start dropdown content

Herhaal medicatie

Voor medicijnen die u één- of driemaandelijks herhaalt, kunt u de lege doosjes rechtstreeks afgeven bij uw apotheek. Dit kan ook tijdens afwezigheid van uw huisarts.

De volgende werkdag na 16.00 uur staan deze medicijnen bij uw eigen apotheek voor u klaar. U kunt ze zo nodig laten bezorgen. Vraag alleen bij uitzondering telefonisch een recept aan bij uw huisarts.

Herhaalrecepten via internet

De apotheker vraagt akkoord van de huisarts en u kunt het de volgende werkdag na 16.00 uur ophalen.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

BeterDichtbij - veilig appen

Direct in contact met uw eigen huisarts

Veilig en makkelijk appen via BeterDichtbij

De huisartsen van uw huisartsenpraktijk  zijn makkelijk bereikbaar via BeterDichtbij, een veilige app waarin u uw praktische en medische vragen kunt stellen. Gewoon via de eigen telefoon of computer, zodat alles ook nog eens rustig na te lezen is.

Lees verder

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

Over onze praktijk

Welkom op de website van Huisartsenpraktijk Bank

Onze praktijk is gevestigd in het gezondheidscentrum "Eerstelijns Centrum Tiel" (ECT).

Op deze website vindt u o.a. informatie over;

  • De praktijk, openingstijden, adres en telefoon.
  • Informatie over het het maken van een afspraak.
  • Informatie over spoedeisende hulp in de avond, nacht en weekeinden.
  • Verwijzingen naar betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekte.

Heeft u een tip, compliment of klacht? klik hier voor meer informatie.

Heeft u vragen of opmerkingen over de website of onze praktijk? Laat het ons weten! Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn heeft telefonisch contact onze voorkeur.

Openingstijden

Vacatures

Uitgelicht

Neemt u ook deel aan het onderzoek?

Wij zijn benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Daarom neemt onze praktijk deel aan een onderzoek dat uw ervaringen meet. Deelname aan dit onderzoek is vrijwillig en volledig anoniem. Wij stellen uw deelname in het belang van verbeteren van onze zorgverlening natuurlijk erg op prijs! Graag vragen wij u om deel te nemen aan dit onderzoek.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Handig om te weten

Huisbezoek

U kunt een huisbezoek aanvragen tussen 08.00 uur en 10.00 uur.

Voor de planning van de visites is het noodzakelijk dat de assistente u enkele vragen stelt.

Urineonderzoek

Wanneer u de urine wilt laten onderzoeken, geeft u bij voorkeur de eerste ochtendurine af in een daarvoor bestemde urinecontainer bij de assistente aan de balie. Graag voor 10 uur ‘s morgens i.v.m. mogelijk vervolgonderzoek.

‘s Middags na 13.00 uur kunt u bellen voor de uitslag en het vervolgbeleid.

In de praktijk is een Arts In Opleiding tot Specialist (AIOS) werkzaam. Het kan dus voorkomen dat u een afspraak bij de huisarts in opleiding krijgt aangeboden.

Lees meer

Het Eerstelijns Centrum Tiel kan dit voor u regelen.

Lees meer

Toestemming uitwisseling medische gegevens

Geeft u toestemming tot uitwisselen van uw medische gegevens tussen andere zorgverleners? Hier vindt u het formulier en bijbehorende informatie. U kunt het formulier online invullen of printen en ingevuld afgeven bij de praktijk.

Klik hier

Niet verschijnen op een afspraak wordt bij u in rekening gebracht.

Kunt u een afspraak niet nakomen? Belt u ons dan minimaal 24 uur van tevoren om de afspraak af te zeggen of te verplaatsen. Doet u dat niet? En verschijnt u niet op uw afspraak. Dan krijgt u een rekening.

Voor het niet verschijnen op een afspraak betaalt u:

Consult (1 klacht)                            €20,00

Consult (meerdere klachten)        €40,00

Chirurgie                                    €40,00

POH GGZ                                  €40,00

POH-S                                        €40,00

Dit tarief wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

 

Laat het ons dus op tijd weten als u niet kunt komen!

 

 

Een geneeskundige verklaring is een (schriftelijke) verklaring van een arts, over een patiënt die onder behandeling staat of stond van deze arts. In zo’n verklaring geeft de arts een op medische gegevens gebaseerd waardeoordeel over de patiënt en diens gezondheidstoestand.

Lees meer

Op dit moment zijn er geen griepvaccins beschikbaar.

Donderdag 15 november zal nog een kleine hoeveelheid vaccins worden geleverd. Heeft u nog niet gereageerd op uw griepvaccinatie oproep. Neemt u dan volgende week donderdag telefonisch contact op met uw huisartsenpraktijk.

Medewerkers huisartsenprakijk Bank

Team 1
F.L.M. Bank
Huisarts
J. te Lintelo
Huisarts
L. Lemij
Huisarts in Opleiding
C.Heins
Praktijkmanager
H. Peeters
Praktijkondersteuner Somatiek
S. Zondag
Praktijkondersteuner Somatiek
Team 1
A. Lucassen
Praktijkondersteuner Somatiek
G. Waaijenberg
Praktijkondersteuner Somatiek
H. van den Brink
Praktijkondersteuner GGZ
Team 1
M. Nagelsmit
Praktijkondersteuner GGZ
A.M. van Zetten
Doktersassistente
I. Koek
Doktersassistente
K. Heijkoop
Doktersassistente
R. van de Bunt
Doktersassistente
A. Guit
Doktersassistente
I. Doornweerd
Doktersassistente - specialisatie ouderenzorg
E. Verwijlen
Doktersassistente
M. van der Heijden
Doktersassistente
S. Steenis
Doktersassistente

Meer informatie

  • De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken.
    Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten.
    U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen
    Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact.
    Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en urgentie van uw klachten.
    De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
    Heeft u meerdere klachten of vragen of denkt u meer tijd dan anders nodig te hebben ( bijvoorbeeld bij psychische problemen) ? Geef het aan bij het maken van uw afspraak, we kunnen er goed rekening mee houden in de planning. Wanneer het door ziekte of lichamelijke beperkingen niet mogelijk voor u is om naar de praktijk te komen, dan kan uw huisarts u desgewenst thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, in overleg met u en eventueel samen met de huisarts, of en wanneer een visite gewenst is. De assistente is hiertoe opgeleid en volgt de richtlijnen van onze huisartsen. Het huisbezoek is niet bedoeld als vervanging van het spreekuur in geval van vervoers- of tijdsproblemen.

  • De praktijkondersteuner is een zorgverlener, speciaal opgeleid
    om de huisarts te ondersteunen en aan te vullen bij bepaalde
    zorgtaken. De meeste taken van de praktijkondersteuner
    liggen op het gebied van chronische aandoeningen.
     Hypertensie (hoge bloeddruk)
     COPD (chronische luchtwegaandoeningen)
     Diabetes mellitus (suikerziekte)
     Cardiovasculair risico management, preventie hart-en vaatziekten
     Astma
     Stoppen met roken
    Bij praktijkondersteuning houdt de huisarts toezicht op het verloop van de behandeling.
    Praktijkondersteuners hebben een vaste overlegstructuur met de huisarts die eindverantwoordelijk is voor hun werkzaamheden.
    Met de praktijkondersteuner kunt u uw situatie uitgebreider bespreken en is er meer tijd om vragen te stellen. Ook is het hierdoor mogelijk om veranderingen in leefstijl beter te begeleiden.

  • POH GGZ staat voor praktijkondersteuner huisartsenpraktijk voor geestelijke gezondheidszorg. De POH GGZ en de huisarts werken samen bij het behandelen en begeleiden van mensen met psychische en (psycho)sociale klachten. De POH GGZ is iemand met kennis van en ervaring in de geestelijke gezondheidszorg en/of het maatschappelijk werk.
    Wat kan de POH GGZ voor u doen?
    In een gesprek brengt de POH GGZ met u uw klachten en vragen in kaart. Ook is het mogelijk dat met u gesproken wordt over de geschiedenis van uw klachten en wat u reeds geprobeerd heeft om van uw klachten af te komen.
    Vervolgens adviseert de POH GGZ u en uw huisarts over een mogelijke aanpak van de klachten. Dit kan een vervolgtraject zijn bij de huisarts zelf, verwijzing naar een andere hulpverlener of instelling  (zoals maatschappelijk werk, een psychologenpraktijk of een GGZ-instelling) of vervolggesprekken bij de POH GGZ.
    De POH GGZ kan daarbij dus helpen door:
    – het verhelderen van problemen;
    – het geven van advies over behandeling en verwijzing;
    – (in sommige gevallen) kortdurende behandeling in de huisartsenpraktijk;
    – nazorg na behandeling in de GGZ.
    – Hoe komt een afspraak bij de POH GGZ tot stand?
    U kunt met uw huisarts bespreken of een gesprek met de POH GGZ voor u zinvol kan zijn. Als dat het geval is, wordt een eerste gesprek met de POH GGZ gepland.  Na het eerste gesprek zal de POH GGZ u en uw huisarts adviseren over een vervolgtraject.

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent